Industrijski park komponentaša, odnosno proizvođača delova i komponenti za „Fijat”, biće izgrađen na lokaciji kragujevačke kasarne „Grošnica”, a ne na Korman polju. Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar odbrane Dragan Šutanovac dogovorili su u utorak sporazum da Vojska Srbije proda kasarnu staru preko 30 godina koja je služila kao intendantski magacin (30.000 kvadrata) i na nekoj drugoj lokaciji u Srbiji dobijenim novcem sagradi novi magacin na 25.000 kvadrata. Stara kasarna „Grošnica” bliža je pogonima kompanije „Fijat automobili Srbija” (FAS) i ima sve potrebne infrastrukturne sisteme, za razliku od Korman polja, što će značajno pojeftiniti ali i ubrzati izgradnju fabrika u kojima će se proizvoditi komponente i delovi za „Fijat”.
Industrijski park komponentaša, odnosno proizvođača delova i komponenti za „Fijat”, biće izgrađen na lokaciji kragujevačke kasarne „Grošnica”, a ne na Korman polju.
Ministar ekonomije Mlađan Dinkić i ministar odbrane Dragan Šutanovac dogovorili su u utorak sporazum da Vojska Srbije proda kasarnu staru preko 30 godina koja je služila kao intendantski magacin (30.000 kvadrata) i na nekoj drugoj lokaciji u Srbiji dobijenim novcem sagradi novi magacin na 25.000 kvadrata. Stara kasarna „Grošnica” bliža je pogonima kompanije „Fijat automobili Srbija” (FAS) i ima sve potrebne infrastrukturne sisteme, za razliku od Korman polja, što će značajno pojeftiniti ali i ubrzati izgradnju fabrika u kojima će se proizvoditi komponente i delovi za „Fijat”.
Načinom kako je rešeno pitanje lokacije za fabrike komponentaša zadovoljan je i Đovani de Filipis, generalni direktor FAS-a, a ima najava da su Italijani već nacrtali nove fabrike na placu stare kasarne. Ukoliko dogovor dvojice ministara za dve nedelje potvrdi Vlada Srbije, proizvođači komponenti i delova mogli bi da uđu na lokaciju u martu i započnu gradnju fabrika. To znači da bi krajem ove i početkom iduće godine iz „Grošnice” počeli da stižu delovi za FAS.
Tako je rešen spor države sa vlasnicima parcela na Korman polju koji su nedavno protestovali optužujući državu da im nudi samo 350 evra po aru i tražili da im država na ime eksproprijacije isplati 4.000 evra po aru. Pošto je država pronašla novu lokaciju, vlasnici zemlje na Korman polju sada mogu slobodno da raspolažu svojom imovinom i da na tržištu provere njenu stvarnu vrednost.
Inače, „Fabrika automobila Srbija” već je potpisala ugovore sa sedam dobavljača delova i komponenti za prvu ugradnju, među kojima su američki gigant „Džonson kontrol” i italijanski „Dajtek” koji gradi fabriku u Nišu. FAS se još nije odlučio ko će mu biti partner u isporuci elektrokablova – „Jura” ili „Leoni”.
Uskoro počinju pregovori FAS-a sa dobavljačima za drugu ugradnju i izbor najpovoljnijih firmi.